Blog o odżywianiu w chorobie Hashimoto – Paleo, Protokół Autoimmunologiczny
czwartek Grudzień 14th 2017

Archiwa

Facebook

Statystyki

  • Wszystkich wizyt: 549986
  • Dzisiaj wizyt: 3
  • Wszystkich komentarzy: 363

Poskromić-Hashimoto-logo1.jpg

Targ-smaku1.jpg

Alergis.jpg

Wspieram-to1.jpg

genis.png

Moje przepisy znajdziecie tu

zn2.jpg

Komponowanie

…posiłków:)

Spróbuj wprowadzić prostą zasadę:

  • Węglowodany + warzywa + tłuszcz
  • Białko + warzywa + tłuszcz

Staraj się nie łączyć w jednym posiłku węglowodanów z białkiem. Dlaczego tak, a nie inaczej? Jak to dlaczego?;) Ponieważ takie połączenie jest ciężkostrawne i bardzo obciąża Twój układ pokarmowy, zwłaszcza jeżeli chorujesz na Hashimoto.

Jedz powoli, starannie przeżuwaj każdy kęs. Szybkie jedzenie i nieuważne przeżuwanie spowoduje wzdęcia, kolki, bóle brzucha i spowolni trawienie. Rozkoszuj się jedzeniem, a Twój organizm podziękuje Ci dobrym samopoczuciem i wyglądem. 

Posiłki oparte na węglowodanach staraj się jeść w pierwszej połowie dnia. Dostarczą Ci energię na cały dzień, a Twój organizm zdąży spalić energię z węglowodanów.  I unikniesz przybierania na wadze. Natomiast posiłki oparte na białku jedz w drugiej połowie dnia. Nasycą Cię i nie będziesz mieć ochoty na podjadanie:)

Oczywiście wszystko jest kwestią indywidualną i zawsze lepiej się skonsultować z lekarzem i dietetykiem, jeżeli planujesz zmienić radykalnie dietę. Ja opisuje swoje doświadczenia. Dzielę się tym co mi pomogło i sprawdziło się w moim przypadku. Z Tobą może być inaczej. Dlatego obserwuj swój organizm i nie spożywaj produktów, które wiesz, że Ci szkodzą. Mimo, że występują w moich przepisach.

 

Komentuj