Blog o odżywianiu w chorobie Hashimoto – Paleo, Protokół Autoimmunologiczny
sobota Sierpień 19th 2017

Archiwa

Facebook

Statystyki

  • Wszystkich wizyt: 524848
  • Dzisiaj wizyt: 2
  • Wszystkich komentarzy: 356

Poskromić-Hashimoto-logo1.jpg

Targ-smaku1.jpg

Alergis.jpg

Wspieram-to1.jpg

genis.png

Moje przepisy znajdziecie tu

Zyj-naturalnie1.jpg

Szynka z dzika z ziołowym wnętrzem (AIP, FODMAP)

Skoro święta przed nami, to musi być coś wyjątkowego:) Zachęcam Was do przygotowania dziczyzny, bo to najzdrowsze z mięs.

Na ten przepis potrzebujesz:

  • 800 g szynki z dzika
  • Mały pęczek koperku
  • Mały pęczek natki pietruszki
  • Mały pęczek szczypiorku
  • Sól
  • 1 łyżkę oleju kokosowego
  • Sznurek do związania mięsa
  1. Umyj dokładnie mięso i osusz je ręcznikiem papierowym
  2. Posiekaj drobno natkę, koperek i szczypiorek
  3. Na środku mięsa rozsmaruj lub po prostu wyłóż olej kokosowy
  4. Posól mięso i rozłóż równomiernie mieszankę ziół
  5. Następnie zroluj i zwiąż sznurkiem
  6. Tak przygotowaną szynkę piecz godzinę w 120 stopniach podlewając regularnie wyciekającym tłuszczykiem i sosem

 szynka-z-dzika-aip

Jeżeli przepis Cię zaciekawił, proszę udostępnij go:) Zapraszam Cię również do polubienia mojej strony na FB, dzięki, której będziesz na bieżąco:)

Mięso z dzika to mięso zwierząt, które żyją wolno i szczęśliwie. Nie są hodowane z użyciem hormonów i antybiotyków. Odżywiają się w sposób naturalny. Nie są tuczone paszami opartych na genetycznie modyfikowanej soi i kukurydzy. Żywią się roślinami, które nie są pryskane środkami ochrony, chemią czy pestycydami. Dziczyzna to najzdrowsze mięso.

Mięso dzika jest znacznie chudsze i mnie kaloryczne niż wołowina czy wieprzowina. Posiada niższą zawartość tłuszczów i wyższą zawartość białka. Ma bardzo dobre proporcje kwasów omega-6 do omega-3. Kwasy omega-3 są niezbędne do prawidłowej pracy mózgu. Ma to niebagatelny wpływ na obniżenie ryzyka miażdżycy.

100 g mięsa z dzika to zaledwie 120 kcal i aż 22 g białka pełnowartościowego bogatego w aminokwasy egzogenne. Musimy je dostarczać wraz z dietą, ponieważ nasz organizm nie jest w stanie ich sam wyprodukować.

Znajdziemy tu sporo żelaza, magnezu, fosforu, wapnia i witamin z grupy B. W ogóle dziczyzna jest dużo bogatsza w substancje odżywcze, składniki mineralne i witaminy niż mięso innych zwierząt.

Niestety osoby chorujące na dnę moczanową powinny mocno ograniczyć ilość dziczyzny, ponieważ będzie pogarszać ich stan.

Koperek delikatne i aromatyczne zioło. Osobiście kojarzy mi się z niestrawnością, ponieważ ma właściwości wiatropędne, poprawia apetyt i przyspiesza trawienie. Olejek eteryczny w nim zawarty poprawia wydzielanie soków żołądkowych i przyswajanie pokarmów. Dodatkowo hamuje rozwój szkodliwych mikroorganizmów w jelitach. Niezastąpiony w diecie kobiet w ciąży i noworodków. Ma właściwości kojące i uspokajające, ponieważ pomaga na bezsenność.

Koperek cieszy się właściwościami moczopędnymi, ponieważ wspomaga oczyszczanie układu moczowego z bakterii i nerki. Występuje w nim witamina C i A, które mają silne właściwości przeciwzapalne.

Soli himalajskiej nie może zabraknąć w mojej kuchni. Używam jej nie tylko jako przyprawy, ale również jako składnik napoju izotonicznego

Olej kokosowy to idealny tłuszcz do smażenia. Warto go używać codziennie. O jego licznych zaletach przeczytasz w przepisie na Tagliatelle marchewkowe z krewetkami i bazylią AIP

Natka pietruszki również jak koperek pomaga na wzdęcia, jak również bóle reumatyczne i miesiączkowe. Więcej o jej fantastycznych właściwościach przeczytasz tu

Szczypiorek to roślina, która wspiera detoks organizmu. Dba o naszą skórę, włosy i paznokcie. Więcej o jego dobroczynnym wpływie przeczytasz w przepisie na Spaghettii z kabaczka z pesto z liści kalarepy i bazylią AIP, FODMAP

Jeżeli przepis Cię zaciekawił, proszę udostępnij go:) Zapraszam Cię również do polubienia mojej strony na FB, dzięki, której będziesz na bieżąco:)

Komentuj